De heenreis naar het avontuur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lydia Boer - WaarBenJij.nu De heenreis naar het avontuur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lydia Boer - WaarBenJij.nu

De heenreis naar het avontuur

Door: Maartje en Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

07 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

De wekker rinkelde vanmorgen heel vroeg. De laatste dag in Nederland is aangebroken. Het laatste nachtje thuis was kort, omdat we er vroeg uit moesten en we allemaal niet zo goed konden slapen. Vandaag begint het grote avontuur. Het voelt wat onwerkelijk voor om daadwerkelijk voor te stellen. Koffers gaan in de auto/trein en de reis is begonnen. Rond 07.30 gingen we verzamelen op Schiphol, even een sigaretje en bakje koffie met elkaar en daarna de koffers wezen sealen. En toen daarna ruimbagage inchecken. Vervolgens weer een sigaretje en daarna gingen we het visumloket opzoeken.Daarna was het laatste moment van afscheid. allemaal knuffels, zoenen, tuûtjes en laatste woorden en toen was het tijd om te gaan naar de douane. Daarna volgde de paspoortcontrole en toen nog een sigaretje (daarna meer als 10 uur zonder) en toen naar de Gate. Het vliegtuig stond klaar en toen de gate open ging konden we naar binnen. we zijn 25 minuten later vertrokken dan de planning was vanwege wachten op enkele passagiers. Rond 11:55 gingen we de lucht in. Heleen vond het spannend en Esther vond het geweldig (voor hun de eerste keer vliegen). de vlucht was erg lang, kregen veel eten en drinken aan boord. we waren allemaal wat moe.
Om 17.00 (Surinaamse tijd) kwamen we aan in Paramaribo. Het weer was heerlijk warm. Uit de airport stond het busje ons op te wachten. samen met 5 Belgische studenten gingen we naar onze bestemming. Eenmaal aangekomen bij ons huis blijkt dat wij gescheiden zitten van huis. (op het erf staan 2 huizen, 1 grote en luxe en de ander is klein en vies) we zitten dus verdeeld wat niet de afspraak was. dit is een enorme teleurstelling.Wat een belevenissen op 1 dag