De eerste week in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lydia Boer - WaarBenJij.nu De eerste week in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lydia Boer - WaarBenJij.nu

De eerste week in Paramaribo

Door: Heleen, Maartje en Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

12 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

De eerste nacht hebben we allemaal redelijk geslapen, dit hadden we echter niet verwacht vanwege het tijdsverschil.(4 uur vroeger als in Nederland). Dinsdagmorgen werden we met honger wakker, we hadden in het vliegtuig voor het laatst gegeten en dat was voor half 5 's middags. We zijn gelijk naar de winkel gegaan, we gingen voor het eerst met de taxi. Eerst langs een wisselbureau voor Surinaamse dollars, zodat we de taxi konden betalen en boodschappen konden doen. de taxi is rond 8 SRD (ong. 1 euro voor 6 personen, dus heel goedkoop). bij terugkomst gelunched, schoongemaakt en geluierd. daarna naar de huurbaas gegaan om onze fietsen op te halen. we wisten niet hoe we terug moesten fietsen, maar op goed geluk vonden we de weg in 1 keer terug. Daarna hebben we de kamers gesopt, fotos van familie en vrienden opgehangen in de kamers en gerelaxed. we moesten wennen aan het warme weer, we merkten dat we er erg moe van werden. Ook hadden we allemaal hoofdpijn vanwege de jetlag.
Woensdags hebben we de contactpersoon van de MAF ontmoet. opnieuw boodschappen gedaan voor de verdere week. Daarna zijn we heerlijk uiteten geweest. We zaten lekker buiten, er was een bandje aanwezig. dus er was een topsfeer! bij terugkomst gingen we nog chillen op het veranda.
Donderdag: was onze eerste kennismaking met het ziekenhuis. we hebben de verpleegkundig directeur gesproken, dit was erg prettig. we kregen veel informatie over het ziekenhuis. Vrijdag kregen we de rondleiding door het ziekenhuis: de afdelingen waar we volgende week gaan beginnen werden ons laten zien. We hebben er allemaal zinin!
Ook hebben we nog heerlijk gezwommen in het zwembad, in onze tuin. we hebben genoten van de heerlijke temperatuur! 's Avonds zijn we even uit geweest en hebben leuke andere studenten ontmoet. Vrijdag hebben we gechilld met onze nieuwe huisgenoten die net aangekomen waren.
zaterdag was onze luie dag, we hebben allerlei kleine dingen gedaan in huis. De ene helft van de groep is wezen zwemmen vandaag, en de andere helft is naar de palmentuin geweest. De eerste week viel ons zeker niet tegen en we zijn al bijna helemaal hier gewend. We zijn helemaal klaar voor onze stage!! Let it begin!